Home / כללי / לימודי טאי צ'י בישראל

לימודי טאי צ'י בישראל

Rate this post

בשנים האחרונות הטאי צ'י הופכת להיות שיטת אימון יותר ויותר פופולרית. יתרונות השיטה בפן הבריאותי והיותה אומנות לחימה עתיקת שנים הופכים אותה לייחודית ובעלת ערך מוסף לכל מתרגל, בכל גיל.

טאי צ'י מקורה בסין. החל משנות העשרים של המאה הקודמת היא החלה לצבור אוהדים גם בארה"ב ובעולם המערבי כולו. 

עבור מתרגלי טאי צ'י בארץ יש חדש בישראל קורס הכשרת מדריכי טאי צ'י בבית הספר "יאנג סטייל טאי צ'י בישראל", לימודי טאי צ'י מקצועיים בהדרכתו של אמיר פרלמן, מייסד מדיקל צ'י קונג ישראל ומורה בכיר לטאי צ'י צ'ואן. 

הקורס פותח דלת אל מקצוע מבוקש וחדש יחסית בישראל, ומאפשר למתרגלי השיטה לשפר את בריאותם ואת בריאות יקיריהם.

שווה בדיקה עבור אלו מביניכם שרוצים לפתח קריירה בתחום טיפולי המשלב התנועה. או פשוט רוצים לתרגל שיטה יעילה ובטוחה לתחזוקה ושיפור הבריאות וכן למי שמבקש להשכין שלום בין גוף לנפש. תרגול טאי צ'י מהווה דרך נפלאה להפחית את רמות המתח, למקד את המחשבה ולחיות בהרמוניה עם הסביבה. קורס טאי צ'י מאפשר את כל זה ועוד.

מה זה טאי צ'י?

טאי צ'י היא מסורת סינית עתיקה, שכיום מתורגלת כצורה חיננית של פעילות גופנית. היא כוללת סדרה של תנועות המבוצעות באופן איטי ממוקד מדיטטיבי תוך סנכרון נשימה ותנועה.

המקור לכל סגנונות הטאי צ'י השונים הוא אחד. עם זאת, קיימות שיטות שונות והן פועל יוצא של אפליקציות לחימה מעשיות. אותן כל מאסטר מדגיש באופן שונה מחברו. לטאי צ'י יאנג סטייל יש ייחוד בכך שהתרגול מלבד היותו אמנות לחימה מהווה שיטה בדוקה ומנוסה שנחקרה בגין הטבות בריאות שונות ועברה את מבחן הזמן.

יתרונות השיטה

כאשר היא נלמדת נכון ומבוצעת באופן קבוע, טאי צ'י יכולה לקחת חלק חיובי מגישה כוללת לשיפור הבריאות והרווחה הכללית של האדם. היתרונות של טאי צ'י עשויים לכלול:

  • ירידה במתח, חרדה ודיכאון
  • שיפור במצב הרוח
  • יכולת אירובית משופרת
  • אנרגיה מוגברת וגם סיבולת גבוהה יותר
  • שיפור גמישות, שיווי משקל והיציבה
  • הקלה לסובלים מפיברומיאלגיה
  • שיפור איכות השינה
  • חיזוק המערכת החיסונית
  • הורדת לחץ הדם
  • הפחתת כאבי מפרקים
  • שיפור סימפטומים של אי ספיקת לב
  • שיפור הרווחה הכללית
  • הפחתת הסיכון לנפילות בקרב מבוגרים

למי זה מתאים?

טאי צ'י היא שיטת תרגול בעלת עצימות נמוכה, ובמסגרת התרגול מופעל לחץ מינימלי על השרירים והמפרקים, מה שהופך אותו לבטוח בדרך כלל לכל הגילאים ולכל רמות הכושר. למעשה, מכיוון שטאי צ'י היא פעילות גופנית בעלת עצימות נמוכה, הוא עשויה להתאים גם למי שלא עשה פעילות גופנית מימיו. מה שאומר, שאף פעם לא מאוחר להתחיל!

את הטאי צ'י ניתן לתרגל בכל מקום, כולל בתוך הבית או בחוץ, לבד או במסגרת תרגול קבוצתי. מתרגלים מנוסים יכולים אף לתרגל טאי צ'י אונליין. אולם, אין תחליף ללימוד פרונטלי עם מדריך מיומן שמתקן, מאיר ונותן דגשים אישיים לכל מתרגל בהתאם לקצב וליכולות האישיות שלו.

למה כדאי לתרגל טאי צ'י דווקא עכשיו?

ככל שאנו מתבגרים, הגוף שלנו נחלש ומאבד את הגמישות, הכוח והיכולות שלו. תרגול קבוע של טאי צ'י שומרת על גמישות השרירים והמפרקים, מחזקת את הרקמות, האיברים הפנימיים ותפקודי הגוף השונים ופועלת הן בפן הפיזי והן בפן המנטלי. התרגול מיושם תוך כדי מודעות והקשבה ומיקוד בנשימה.

תרגול טאי צ'י מסייע לשמור על גוף בריא ונפש בריאה. עבור מי שחי בעידן המודרני בתרבות המערב זה תרגול מיטיב, מקרקע, מרגיע ומאזן, שמסייע להפחית את רמות הלחץ ומלמד את המתרגל לפעול מתוך הקשבה והתבוננות פנימית.

במסגרת הקורס הרב שנתי, המתרגלים נחשפים להיסטוריה ולפילוסופיה מאחורי השיטה, טכניקות ואפליקציות לחימה המשמשות להגנה עצמית, פושינג הנדס אומנות הקשב בידיים ועוד. הלימודים התיאורטיים כוללים לימודי אנטומיה ופיזיולוגיה, היבטים פילוסופיים מתוך הדאואיזם והבודהיזם ועוד.

 

About אמיר פרלמן

Check Also

אמיר פרלמן יוטיוב

אמיר פרלמן מוזיקאי No related posts.